ゲーム市場におけるメタバースの世界予測 – MarketsandMarkets

ゲーム市場におけるメタバース : コンポーネントハードウェア (AR デバイス、VR デバイス、MR デバイス、ディスプレイ)、ソフトウェア (拡張現実ソフトウェア、ゲームエンジン、メタバースプラットフォーム、金融プラットフォーム)、ゲームのジャンルと地域別 – 2028年までの世界予測
Metaverse in Gaming Market by Component Hardware (AR Devices, VR Devices, MR Devices, Displays), Software (Extended Reality Software, Gaming Engines, Metaverse Platforms, Financial Platforms), Game Genre and Region – Global Forecast to 2028

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世界のゲーム向けメタバース市場は2023年中に227億ドル、2028年までに1,192憶ドルに達し、39.3%の年平均成長率(CAGR)で成長することが予測されています。

MarketsandMarkets(マーケッツアンドマーケッツ)「ゲーム市場におけるメタバース : コンポーネントハードウェア (AR デバイス、VR デバイス、MR デバイス、ディスプレイ)、ソフトウェア (拡張現実ソフトウェア、ゲームエンジン、メタバースプラットフォーム、金融プラットフォーム)、ゲームのジャンルと地域別 – 2028年までの世界予測 – Metaverse in Gaming Market by Component Hardware (AR Devices, VR Devices, MR Devices, Displays), Software (Extended Reality Software, Gaming Engines, Metaverse Platforms, Financial Platforms), Game Genre and Region – Global Forecast to 2028」は世界のゲーム市場におけるメタバースにおける主要セグメント別調査・分析結果を提供します。

主な対象セグメント

  • コンポーネント
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • ハードウェア
    • 拡張現実(AR)機器
    • 仮想現実(バーチャルリアリティ/VR)機器
    • 複合現実(MR)機器
    • ディスプレイ
  • ソフトウェア
    • クロスリアリティ(XR)用ソフトウェア
    • ゲーミングエンジン
    • 3Dマッピング、モデリング、復元
    • 金融プラットフォーム
    • メタバースプラットフォーム
  • ゲームジャンル
    • アクション
    • アドベンチャー
    • カジュアル
    • ロールプレイング
    • シミュレーション
    • スポーツ&レーシング
    • 戦略
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋地域
    • 中東&アフリカ
      • アラブ首長国連邦(UAE)
      • その他の中東&アフリカ
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ

ゲーム市場におけるメタバース : コンポーネントハードウェア (AR デバイス、VR デバイス、MR デバイス、ディスプレイ)、ソフトウェア (拡張現実ソフトウェア、ゲームエンジン、メタバースプラットフォーム、金融プラットフォーム)、ゲームのジャンルと地域別 – 2028年までの世界予測 Metaverse in Gaming Market by Component Hardware (AR Devices, VR Devices, MR Devices, Displays), Software (Extended Reality Software, Gaming Engines, Metaverse Platforms, Financial Platforms), Game Genre and Region – Global Forecast to 2028

The global metaverse in gaming market size is estimated at USD 22.7 billion in 2023 and is projected to reach USD 119.2 billion by 2028 at a CAGR of 39.3%. Major factors expected to fuel the growth of the metaverse in gaming market include robust and transforming growth landscape in the adjacent technology markets such as the extended reality which includes VR, AR, MR. Blockchain technology, financial model for rewarding gamers in the gaming metaverse market such as cryptocurrency, virtualization, 5G, Internet of Things (IoT), and few others are also the major boosting factors which as a catalyst drive the reach, penetration and eventually the demand in the gaming metaverse market. Further, the shift from traditional gaming to VR-based gaming, the advent of mixed reality, and the demand for decentralization in multiplayer games have provided ample opportunities for vendors in this market.

ゲーム市場におけるメタバース : コンポーネントハードウェア (AR デバイス、VR デバイス、MR デバイス、ディスプレイ)、ソフトウェア (拡張現実ソフトウェア、ゲームエンジン、メタバースプラットフォーム、金融プラットフォーム)、ゲームのジャンルと地域別 – 2028年までの世界予測 Metaverse in Gaming Market by Component Hardware (AR Devices, VR Devices, MR Devices, Displays), Software (Extended Reality Software, Gaming Engines, Metaverse Platforms, Financial Platforms), Game Genre and Region – Global Forecast to 2028

The report profiles the following key vendors:
• Meta (US)
• Microsoft (US)
• NetEase (China)
• Electronic Arts (US)
• Take-Two (US)
• Tencent (China)
• Nexon (Japan)
• Epic games (US)
• Unity (US)
• Valve (US)
• Accenture (Ireland)
• Adobe (US)
• HPE (US)
• Deloitte (UK)
• Ansys (US)
• Autodesk (US)
• Intel (US)
• Tech Mahindra (India)
• ByteDance (China)
• Nvidia (US)
• Activision Blizzard (US)
• Samsung (South Korea)
• Google (US)
• Sony (Japan)
• HTC (Taiwan)
• Seiko Epson (Japan)
• Apple (US)
• Qualcomm (US)
• Panasonic (Japan)
• Eon Reality (US)
• Roblox (US)
• Lenovo (Hong Kong)
• Razer (US)
• Nextech AR Solutions (Canada)
• ZQGame (China)
• Talecraft (Marshall islands)
• VR Chat (US)
• Decentraland (Argentina)
• Somnium Space (UK)
• Sandbox VR (US)