アニメーション、VFX、ゲーム市場の機会分析と業界予測 2024-2032年

出版社 Allied Market Research
出版年月 2024年9月

Animation, VFX and Games Market : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2032

アニメーション、VFX、ゲーム市場 : タイプ (アニメーション & VFX、ゲーム & VFX) 、用途 (アニメ、映画、ビデオゲーム) : 世界の機会分析と業界予測 2024-2032年
Animation, VFX and Games Market By Type (Animation & VFX, Game & VFX) , By Application (Anime, Film, Video Game) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2032

The animation, VFX, and games market was valued at $259.3 billion in 2023 and is projected to reach $563.6 billion by 2032, growing at a CAGR of 8.8% from 2024 to 2032.

アニメーション、VFX、ゲーム市場は 2023 年に 2,593 億ドルと評価され、2032 年までに 5,636 億ドルに達すると予測されており、2024 年から 2032 年にかけて 8.8% の CAGR で成長します。

Animation, visual effects (VFX), and games are intertwined creative digital tools with interactive designs and appealing effects that are used to bring fictional aspects to life across several industries. Animation involves the creation of movable images by rapidly displaying a sequence of static frames. VFX involves the creation and addition of elements during the post-production process that are impractical to capture during live shooting. It is widely used in the films, television, and video games sector for the development of captivating environments. Further, games are digital entertainment escapades integrated with animation and VFX, along with several sound & gameplay mechanics. They are widely being adopted across different industries such as education, competition, entertainment, and therapeutics to enhance the engagement of users.

アニメーション、視覚効果 (VFX)、およびゲームは、インタラクティブなデザインと魅力的な効果を備えた創造的なデジタルツールであり、さまざまな業界で架空の側面に命を吹き込むために使用されます。アニメーションには、一連の静的フレームを迅速に表示することによって、動的な画像を作成することが含まれます。 VFX には、ポストプロダクションプロセスでの、ライブ撮影ではキャプチャできない要素の作成と追加が含まれます。映画、テレビ、ビデオゲームの分野で魅力的な環境を開発するために広く使用されています。さらに、ゲームは、アニメーションと VFX、およびいくつかのサウンドとゲームプレイの仕組みが統合されたデジタル エンターテイメントです。これらは、ユーザーのエンゲージメントを高めるために、教育、競技、エンターテイメント、治療などのさまざまな業界で広く採用されています

アニメーション、VFX、ゲーム市場の機会分析と業界予測 2024-2032年
Animation, VFX and Games Market

Animation, VFX and Games Market Report Highlights

Aspects Details
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Market Size By 2032

USD 563.6 Billion

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Growth Rate

CAGR of 8.8%

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Forecast period

2024 – 2032

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Report Pages

200

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By Type
  • Animation & VFX
  • Game & VFX
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By Application
  • Anime
  • Film
  • Video Game
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By Region
  • North America  (U.S., Canada)
  • Europe  (France, Germany, Italy, Spain, UK, Rest of Europe)
  • Asia-Pacific  (China, Japan, India, South Korea, Australia, Rest of Asia-Pacific)
  • LAMEA  (Latin America, Middle East, Africa)
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Key Market Players

Maya, Faceshift, Poser, Blender, Terragen, Makehuman, Clara.Io, Motionbuilder, Iclone, Houdini Apprentice, Mixamo, 3ds Max