ブレーキ摩擦製品市場(OEM、アフターマーケット) – 2032年までの世界予測

出版社 MarketsandMarkets
出版年月 2025年5月

Brake Friction Products Market – Global Forecast to 2032

ブレーキ摩擦製品市場(OEM、アフターマーケット) – タイプ(ブレーキディスク、パッド、ドラム、シュー、ライナー、シム)、ディスクタイプ(金属、複合材、セラミック)、ライナータイプ(成形、織り)、車両タイプ(内燃機関、電気自動車、PHEV、OHV)、および地域別 – 2032年までの世界予測
Brake Friction Products Market (OEM, Aftermarket), by Type (Brake Disc, Pad, Drum, Shoe, Liner, Shim), Disc Type (Metallic, Composite, Ceramic), Liner Type (Molded, Woven), Vehicle Type (ICE, Electric, PHEV, OHV), and Region – Global Forecast to 2032

本レポートは、ブレーキ摩擦製品市場を、製品タイプ(ブレーキディスク、ブレーキパッド、ドラムブレーキ、ブレーキシュー、ブレーキライナー)、ライナータイプ(成形、織り)、材質(金属ディスク、複合ディスク、セラミックブレーキディスク)、車両タイプ(乗用車、小型商用車、トラック、バス)、オフハイウェイブレーキ摩擦製品(農業用トラクター、建設機械)、電気自動車用ブレーキ摩擦製品(BEVおよびPHEV)、アフターマーケットブレーキ摩擦製品(乗用車、LCV、HCV)、および地域の観点から分析しています。また、主要なブレーキ摩擦製品市場エコシステムプレーヤーの競争環境と企業プロファイルも網羅しています。

The global brake friction products market is projected to reach USD 15.52 billion in 2032 from USD 13.32 billion in 2025, at a CAGR of 2.2% from 2025 to 2032.

世界のブレーキ摩擦製品市場は、2025年の133億2,000万米ドルから2032年には155億2,000万米ドルに達し、2025年から2032年にかけて2.2%のCAGRで成長すると予測されています。

The growing penetration of EVs in China, the US, India, and Europe will drive the brake friction products market in the coming years. Additionally, the trucks and bus segment will contribute significantly to market demand, as an increase in miles driven by these vehicles increases the need for high-quality brake friction products. The aftermarket segment is also anticipated to be vital in driving demand for brake friction products. Demand for brake friction materials is predicted to rise due to increased vehicle production and demand for disc brakes in passenger automobiles. Furthermore, the rising usage of lightweight components has raised the demand for high-quality brake friction solutions and materials.

中国、米国、インド、そして欧州におけるEVの普及拡大は、今後数年間、ブレーキ摩擦材市場を牽引するでしょう。さらに、トラック・バス分野も市場需要に大きく貢献するでしょう。これらの車両の走行距離増加に伴い、高品質のブレーキ摩擦材に対する需要が高まっているからです。アフターマーケット分野も、ブレーキ摩擦材の需要拡大において重要な役割を果たすと予想されています。自動車生産台数の増加と乗用車におけるディスクブレーキの需要増加により、ブレーキ摩擦材の需要は増加すると予測されています。さらに、軽量部品の使用増加も、高品質のブレーキ摩擦材ソリューションと材料に対する需要を高めています。

The brake friction products market is dominated by major players, including Aisin Corporation (Japan), Brembo (Italy), Nisshinbo Holdings Inc. (Japan), and Tenneco (US). These companies are expanding their operations to strengthen their market positions.

ブレーキ摩擦製品市場(OEM、アフターマーケット) – 2032年までの世界予測
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The report provides insight into the following pointers:

  • Analysis of critical drivers (Increasing vehicle parc & vehicle miles traveled to boost the aftermarket, increase in vehicle production will fuel the demand for brake friction OE market, growing use of brakes due to traffic congestion to increase the demand for replacement units), restraints (improving the life of brake friction products to influence the demand for replacement units), opportunities (use of lightweight materials in brake friction products, eco-friendly, and non-toxic brake friction products to be new avenues of growth for brake manufacturers), and challenges (government regulations related to alloy composition of brake friction products, counterfeit brake friction products in the aftermarket).
  • Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the brake friction products market.
  • Market Development: Comprehensive information about lucrative markets—the report analyzes the brake friction products market across varied regions.
  • Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the brake friction products market.
  • Competitive Assessment: In-depth assessment of market share, growth strategies, and service offerings of leading players in the brake friction products market, such as Robert Bosch GmbH (Germany), Aisin Corporation (Japan), Brembo (Italy), and Tenneco (US).