出版社 | MarketsandMarkets |
出版年月 | 2025年5月 |
Plant-based Supplements Market – Global Forecast to 2030
この調査レポートでは、植物性サプリメント市場を、製品タイプ(タンパク質サプリメント、ビタミン・ミネラルサプリメント、スーパーフード・機能性サプリメント、プレバイオティクス・プロバイオティクス、RTD(レディ・トゥ・ドリンク)サプリメント、間食/植物性タンパク質スナック、その他の製品タイプ)、年齢層(成人(18〜64歳)、高齢者(65歳以上)、子供(3〜12歳)、青少年・ティーン(13〜17歳)、乳幼児(0〜2歳))、流通チャネル(オンライン小売、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門健康食品店、薬局・ドラッグストア、消費者直販・定期購入、フィットネス・ウェルネスセンター)、最終用途(スポーツ・パフォーマンス栄養、一般健康とウェルネス、体重管理、消化器系の健康、美容・皮膚の健康、その他の最終用途)、および地域(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、その他の国)別に分類しています。
本レポートは、植物由来サプリメントの成長に影響を与える主要な要因(促進要因、制約要因、課題、機会など)に関する詳細な情報を網羅しています。主要業界プレーヤーを徹底的に分析し、各社の事業、サービス、主要戦略、契約、パートナーシップ、合意、製品発売、合併・買収、そして植物由来サプリメント市場に関連する最近の動向に関する洞察を提供しています。本レポートは、植物由来サプリメント市場エコシステムにおける新興企業の競合分析を網羅しています。さらに、技術分析、エコシステムと市場のマッピング、特許と規制の状況など、業界特有のトレンドについても調査しています。
The plant-based supplements market is estimated at USD 27.52 billion in 2025 and is projected to reach USD 42.27 billion by 2030, at a CAGR of 9.0%.
植物由来サプリメント市場は、2025年には275億2,000万米ドルに達すると推定され、2030年までに9.0%のCAGRで422億7,000万米ドルに達すると予測されています。
Prominent companies in the market include Nestlé (Switzerland), Abbott (US), Glanbia PLC (Germany), Otsuka Holdings Co., Ltd. (Japan), Herbalife Ltd. (US), H&H Group (China), Jamieson Wellness Inc. (Canada), NOW Foods (US), The Schwabe Group (Germany), Gaia Herbs Farm (US), Nordic Naturals (US), ProCaps Laboratories, Inc. (US), Sunwarrior LLC (US), Nutrex Hawaii (China), and Navitas Organics (US) are some of the key players in the plant-based supplements market.

The report provides insights on the following pointers:
- Analysis of key drivers (Increasing consumer focus on preventive healthcare and wellness), restraints (high product costs), opportunities (traction among athletes and fitness enthusiasts), and challenges (intense market competition) influencing the growth of the plant-based supplements market
- Product Development/Innovation: Detailed insights on research & development activities and new product launches in the plant-based supplements market
- Market Development: Comprehensive information about lucrative markets—the report analyzes plant-based supplements across varied regions
- Market Diversification: Exhaustive information about new services, untapped geographies, recent developments, and investments in the plant-based supplements market
- Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, product offerings, brand/product comparison, and product food prints of leading players such as Nestlé (Switzerland), Herbalife Ltd. (US), H&H Group (Hong Kong), NOW Foods (US), Otsuka Holdings Co., Ltd. (Japan), Abbott (US), Glanbia PLC (Germany), Jamieson Wellness Inc. (Canada), and other players in the plant-based supplements market