| 出版社 | MarketsandMarkets |
| 出版年月 | 2025年7月 |
Customer Data Platform Market – Global Forecast To 2030
本調査レポートでは、カスタマーデータプラットフォーム(CDP)市場を、提供内容(プラットフォームとサービス)、導入形態(クラウドとオンプレミス)、データの種類(ファーストパーティデータ、セカンドパーティデータ、サードパーティデータ、ゼロパーティデータ)、データチャネル(メール、ソーシャルメディア、SMSとモバイルメッセージング、ウェブ、コンタクトセンターとCRMシステム)、アプリケーション(パーソナライズされた推奨、予測分析とモデリング、顧客維持とジャーニーオーケストレーション、プロファイル統合とID解決、オーディエンスセグメンテーションと行動ターゲティング、データアクティベーションとリアルタイム実行、リスクとコンプライアンス管理、オムニチャネルキャンペーン管理、解約予測と傾向モデリング、その他のアプリケーション(データエンリッチメントとプライバシーコントロール、マーケティングアトリビューションとパフォーマンス分析))、業種(BFSI(銀行、金融サービス、保険)、小売とeコマース、メディアとエンターテイメント、旅行とホスピタリティ、教育、通信、製造、テクノロジーとソフトウェア、建設と不動産、ヘルスケアとライフサイエンス、その他の業種(政府と公共部門、運輸と物流))に基づいて分類しています。また、地域(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東・アフリカ、ラテンアメリカ)別に市場を分類しています。本レポートは、顧客データプラットフォーム(CDP)市場の成長に影響を与える主要な要因(推進要因、制約要因、課題、機会など)に関する詳細な情報を網羅しています。主要企業を詳細に分析し、事業概要、ソリューション、サービス、主要戦略、契約、パートナーシップ、合意、新製品・新サービスの発売、合併・買収、そして顧客データプラットフォーム市場に関連する最近の動向に関する洞察を提供しています。また、顧客データプラットフォーム市場エコシステムにおける新興企業の競合分析も含まれています。
The customer data platform (CDP) market is expanding rapidly, with a projected market size rising from USD 9.72 billion in 2025 to USD 37.11 billion by 2030, at a CAGR of 30.7% during the forecast period. The CDP market is driven by rising demand for unified customer profiles, increasing the adoption of omnichannel marketing strategies, and the growing need for personalized customer experience. However, data privacy regulations, integration challenges, and high implementation costs act as key restraints.
カスタマーデータプラットフォーム(CDP)市場は急速に拡大しており、市場規模は2025年の97億2,000万米ドルから2030年には371億1,000万米ドルに拡大すると予測されています。予測期間中の年平均成長率(CAGR)は30.7%です。CDP市場は、統合顧客プロファイルへの需要の高まり、オムニチャネルマーケティング戦略の採用拡大、そしてパーソナライズされた顧客体験へのニーズの高まりによって牽引されています。しかしながら、データプライバシー規制、統合の課題、そして高額な導入コストが大きな制約要因となっています。
The report includes a study of key players in the customer data platform market. It profiles major vendors in the customer data platform market. The major market players include Oracle (US), SAP (Germany), Adobe (US), Salesforce (US), Twilio (US), Microsoft (US), SAS Institute (US), Teradata (US), Cloudera (US), Dun & Bradstreet (US), Leadspace (US), Upland Software (US), CaliberMind (US), Tealium (US), Acquia (US), BlueConic (US), Lytics (US), Zeta Global (US), Amperity (US), mParticle (US), Celebrus Technologies (UK), Insider (US), Optimove (Israel), Totango (US), Listrak (US), Simon Data (US), Ometria (UK), Treasure Data (US), SALESmanago (Poland), Uniphore (US), Zeotap (Germany), Planhat (Sweden), Blueshift (US), Quantexa (UK), Hightouch (US), Bloomreach (US), Redpoint Global (US), and WebEngage (India).

Key Benefits of Buying the Report
The report would provide the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall customer data platform market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better their business and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
- Analysis of key drivers (seamless customer experiences through omnichannel CDP integration, third-party cookie deprecation is accelerating the shift toward first-party data via CDPs, Integration with journey orchestration tools is making CDPs vital for intent-based engagement), restraints (regulatory compliance complexity due to global data privacy laws, persistent internal data silos reduce the effectiveness of CDP-generated profiles, high setup and integration costs hinder CDP adoption among mid-sized companies), opportunities (empowering customization and agility with composable CDPs, SaaS integrations are increasing demand for CDPs with strong native connectors, AI-powered CDPs can drive hyper-personalization), and challenges (vendor lock-in and poor interoperability, scaling data hygiene across millions of profiles is a persistent operational challenge, accurately resolving identities across devices and sessions remains technically complex).
- Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the customer data platform market.
- Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyzes the customer data platform market across varied regions.
- Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the customer data platform market.
- Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Oracle (US), SAP (Germany), Adobe (US), Salesforce (US), Twilio (US), Microsoft (US), SAS Institute (US), Teradata (US), Cloudera (US), Dun & Bradstreet (US), Leadspace (US), Upland Software (US), CaliberMind (US), Tealium (US), Acquia (US), BlueConic (US), Lytics (US), Zeta Global (US), Amperity (US), mParticle (US), Celebrus Technologies (UK), Insider (US), Optimove (Israel), Totango (US), Listrak (US), Simon Data (US), Ometria (UK), Treasure Data (US), SALESmanago (Poland), Uniphore (US), Zeotap (Germany), Planhat (Sweden), Blueshift (US), Quantexa (UK), Hightouch (US), Bloomreach (US), Redpoint Global (US), and WebEngage (India). The report also helps stakeholders understand the pulse of the customer data platform market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.