出版社 | MarketsandMarkets |
出版年月 | 2025年3月 |
AI in Social Media Market- Global Forecast to 2029
ソーシャルメディアにおける人工知能の市場規模は2024 年の 22 億米ドルが見込まれ、予測期間中に年間平均成長率 (CAGR) 36.2%で成長し、2029年までに103億3000万米ドルに達するとMarketsandMarketsでは予測しています。この市場はパーソナライズ強化型ユーザーエクスペリエンス、広告の最適化、顧客サービスの自動化などへのニーズが増大により、成長が促進されることが期待されています。
当レポートはソーシャルメディアで活用されている人工知能(AI)市場を詳細に調査し、主要セグメント別に分析・予測したMarketsandMarketsの市場調査報告書です。
主な調査対象セグメント
- 製品タイプ
- コンテンツ生成
- 文章生成
- 動画生成
- 画像生成
- ソーシャルメディアコンテンツ分析
- インフルエンサーマーケティング
- ソーシャルメディア管理
- オーディエンスターゲティング&エンゲージメント
- レポート&分析
- eコーマース&会話最適化
- コンテンツ戦略
- 展開モード
- クラウド
- オンプレミス
- ユースケース
- カスタマーサービス
- 営業
- マーケティング
- 人事
- IT&セキュリティ
- エンドユーザ
- エンタープライズ
- 小売業&eコマース
- 医療&医薬
- 金融業&金融サービス
- 保険
- 報道&出版機関
- PR会社
- スポーツ&ゲーム
- 技術&ソフトウェア
- 旅行&ホスピタリティ
- 教育
- 電気通信
- プロフェッショナルサービス会社
- その他
- 個人ユーザ
- インフルエンサー&コンテンツ管理者
- ソーシャルメディア管理者
- 地域
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋地域
- 中東&アフリカ
- ラテンアメリカ
- エンタープライズ
The AI in social media market is projected to grow from USD 2.20 billion in 2024 to USD 10.33 billion by 2029, at a compound annual growth rate (CAGR) of 36.2% during the forecast period. The major factors driving the market growth include the introduction of AI-powered deepfake detection in social media to identify and flag altered content. The rising demand for highly personalized content and recommendations tailored to user preferences and behavior is shaping the social media market.

Google (US), Meta (US), IBM (US), Sprout Social (US), Sprinklr (US), AWS (US), LivePerson (US), HubSpot (US), Microsoft (US), Adobe (US); are some of the key players in the AI in social media market.
The report provides insights on the following pointers:
- Analysis of key drivers (the emergence of AR in social media enhances brand visibility and boosts user engagement, growth in GenAI-based content creation tools enables brands to create captivating and unique content, rising demand for highly personalized content and recommendations tailored to user preferences and behavior, and improved collaboration among influencer brands to design more effective influencer marketing campaigns), restraints (stricter regulations surrounding the usage of AI in social media and privacy), opportunities (the introduction of AI-powered deepfake detection in social media to identify and flag altered content, AI-driven social media assistants to optimize account management, content sharing, and user engagement for business), and challenges (content misinterpretation and devaluation and limited creativity and personalization) influencing the growth of the AI in social media market.
- Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the authentication and brand protection market
- Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the authentication and brand protection market across varied regions.
- Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the authentication and brand protection market
- Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Google (US), Meta (US), IBM (US), Sprout Social (US), Sprinklr (US), AWS (US), LivePerson (US), HubSpot (US), Microsoft (US), Adobe (US) among others in AI in social media market.