出版社 | MarkNtel Advisors |
出版年月 | 2025年4月 |
Global Esports Market Research Report: Forecast (2025-2030)
eスポーツ市場 – ゲームタイプ別(マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ、一人称視点シューティング、リアルタイムストラテジー、スポーツ、格闘技、バトルロイヤル、その他)、収益源別(スポンサーシップ、広告、メディア権、チケット・グッズ販売、パブリッシャー手数料、ストリーミング)、デバイスタイプ別(モバイル、PC、コンソール)、ストリーミングタイプ別(ライブ、ビデオオンデマンド)など
The global esports market encompasses a rapidly growing industry focused on competitive video gaming, where professional players and teams compete in various gaming genres, attracting millions of fans and participants globally. With advancements in technology, increased internet access, and the rise of streaming platforms, esports has evolved into a mainstream entertainment sector, commanding significant attention from advertisers and sponsors.
世界のeスポーツ市場は、対戦型ビデオゲームに特化しており、急成長を遂げています。プロのプレイヤーやチームが様々なゲームジャンルで競い合い、世界中で何百万人ものファンや参加者を魅了しています。テクノロジーの進歩、インターネットアクセスの拡大、そしてストリーミングプラットフォームの台頭により、eスポーツは主流のエンターテインメントセクターへと進化し、広告主やスポンサーから大きな注目を集めています。

Report Coverage | Details |
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Historical Years | 2020-23 |
Base Years
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2024
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Forecast Years
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2025-30
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Market Value in 2024 | USD 1.81 Billion |
Market Value in 2030 | USD 5.88 Billion |
CAGR (2025-30) | 22.21% |
Leading Region | North America |
Top Key Players | G2 Esports, Team Liquid, Astralis, OG,100 Thieves, Fnatic, T1, Evil Geniuses, Activision Blizzard, FaZe Clan, Talon Esports, NRG Esports, Major League Gaming (MLG), Cloud9, Tencent, and Others |
Key Report Highlights |
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Frequently Asked Questions (FAQs)
- What is the expected growth rate of the esports market over the forecast period?
- What is the size of the esports market in 2024?
- Which demographic is driving the growth of mobile gaming within the esports market?
- What are some of the health challenges associated with prolonged esports participation?
- How is the competitive landscape shaping the future of the esports market?