出版社 | Grand View Research |
出版年月 | 2025年2月 |
Metaverse Market Size, Share & Trends Analysis Report
世界のメタバース市場は2025年から2030年にまでに年平均成長率(CAGR)46.4% で成長し、2030年までに 9,365. 億米ドルに達するとGrand View Researchでは予測しています。
メディアやエンターテインメント、教育、航空宇宙、防衛など、さまざまな分野での需要増加が促進要因となった市場拡大が見込まれています。XR技術の採用が増えていることで、今後成長が加速し、複数のプラットフォームでユーザーエクスペリエンスが充実します。メタバース内でデジタル資産を購入するために暗号通貨を使用する傾向が高まっていることも、市場の後押しとなっています。さらに仮想現実 (VR)、拡張現実 (AR)、複合現実 (MR) デバイスの継続的な開発と幅広い利用可能性により、今後数年間で市場の成長が加速すると予想されます。
メタバースは、ブランドとの関わりやつながりを育む幅広い機会を提供するダイナミックな仮想領域として機能します。メタバースは、ブロックチェーン技術やビットコイン、イーサリアム、非代替トークン (NFT) などの暗号通貨を活用した、自律的なデジタル資産や仮想領域をユーザーが作成、所有、交換できるプラットフォームを備えた、デジタルソーシャルエクスペリエンスの新時代の到来を告げるものです。さらに、ブロックチェーンを利用したメタバースネットワークやデジタル資産の取引プラットフォームに対する需要の高まりが、市場の成長を牽引すると予想されています。急成長するゲーム業界は、メタバースセクターの今後の拡大を推進する重要な触媒として浮上しています。
The global metaverse market size is expected to reach USD 936.57 billion by 2030, growing at a CAGR of 46.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.
The market is poised for expansion, driven by rising demand across diverse sectors such as media and entertainment, education, aerospace and defense. The increasing adoption of XR technologies fuels this growth to enrich user experiences across multiple platforms. Additionally, the market is benefiting from the growing inclination towards using cryptocurrencies for purchasing digital assets within the metaverse. Furthermore, the ongoing development and wider availability of Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Mixed Reality (MR) devices are expected to accelerate market growth in the coming years.

Metaverse Market Report Scope
Report Attribute | Details |
Market Application value in 2025 | USD 139.07 billion |
Revenue forecast in 2030 | USD 936.57 billion |
Growth rate | CAGR of 46.4% from 2025 to 2030 |
Base year for estimation | 2024 |
Historical data | 2018 – 2023 |
Forecast period | 2025 – 2030 |
Quantitative units | Revenue in USD billion and CAGR from 2025 to 2030 |
Report coverage | Revenue forecast, company ranking, competitive landscape, growth factors, and trends |
Segment scope | Product, platform, technology, application, end use, region |
Region scope | North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa |
Country scope | U.S.; Canada; Mexico; Germany; UK; France; China; Japan; India; Australia, South Korea, Brazil, KSA, UAE, South Africa |
Key companies profiled | Active Theory, Antiersolutions, ByteDance Ltd., Decentraland, Epic Games, Inc., Lilith Games, Meta, Microsoft, NetEase, Inc., Nextech AR Solutions Inc., NVIDIA Corporation, Roblox Corporation, Tencent Holdings Ltd., The Sandbox, Unity Technologies |
Customization scope | Free report customization (equivalent up to 8 analysts’ working days) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope |