出版社 | Grand View Research |
出版年月 | 2025年2月 |
Smart Sports Equipment Market Size, Share & Trends Analysis Report
The global smart sports equipment market size is expected to reach USD 5.70 billion in 2030 and is expected to expand at a CAGR of 10.7% from 2025 to 2030. Rising developments in sports technology through advanced technologies, such as Internet of Things and Augmented Reality, have developed a keen interest among consumers in smart sporting equipment. Additionally, increasing consumer attention towards sports as a lifestyle in order maintain fitness and track athletic performance is boosting the demand for advanced products.
世界のスマートスポーツ(スマスポ)用品市場規模は、2030年に57億米ドルに達すると予想されており、2025年から2030年にかけて年平均成長率10.7%で拡大すると見込まれています。モノのインターネットや拡張現実などの先進技術によるスポーツ技術の発展により、消費者はスマートスポーツ機器に強い関心を寄せています。さらに、フィットネスを維持し、運動パフォーマンスを追跡するために、ライフスタイルとしてのスポーツに対する消費者の関心が高まっており、先進的な製品の需要が高まっています。
Shifting preference for real time performance tracking process has paved the way for technology integrated sporting equipment over traditional sports equipment, which has increased the adoption of smart sporting equipment across the globe. These smart sports equipment, which are digitally connected through sensors, help sportspersons or athletes to track, monitor, analyze, and improve their performance. According to a 2017 study by the University of Wollongong, approximately 50% of youth regularly participate in organized sports in U.S., Canada, and England. Thus, rising participation of people, particularly young consumers, in various sporting activities is likely to positively impact the growth of the market.
リアルタイムのパフォーマンス追跡プロセスへの好みの変化により、従来のスポーツ用具よりもテクノロジーを統合したスポーツ用品が普及し、世界中でスマートスポーツ用品の採用が増加しています。センサーを介してデジタル接続されたこれらのスマートスポーツ用品は、スポーツ選手やアスリートがパフォーマンスを追跡、監視、分析、改善するのに役立ちます。ウーロンゴン大学の 2017 年の調査によると、米国、カナダ、イギリスでは、若者の約 50% が定期的に組織的なスポーツに参加しています。したがって、さまざまなスポーツ活動への人々、特に若い消費者の参加の増加は、市場の成長にプラスの影響を与える可能性があります。

Smart Sports Equipment Market Report Scope
Report Attribute | Details |
Market size value in 2025 | USD 3.43 billion |
Revenue forecast in 2030 | USD 5.70 billion |
Growth Rate | CAGR of 10.7% from 2025 to 2030 |
Base year for estimation | 2024 |
Historical data | 2018 – 2023 |
Forecast period | 2025 – 2030 |
Quantitative units | Revenue in USD million/billion and CAGR from 2025 to 2030 |
Report coverage | Revenue forecast, company ranking, competitive landscape, growth factors, and trends |
Segments covered | Product, distribution channel, region |
Regional scope | North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA |
Country scope | U.S., Canada, Mexico, Germany, UK, France, Italy, Spain, China, Japan, India, South Korea, Australia, Brazil, South Africa |
Key companies profiled | InfoMotion Sports Technologies Inc.; DribbleUp, Inc.; Adidas AG; Wilson Sporting Goods; Babolat; HockeyShot; Zepp INC.; Gridiron Technologies; Riddell |
Customization scope | Free report customization (equivalent up to 8 analysts working days) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope. |