バーチャルヒューマン市場の機会分析と業界予測 2024-2033年

出版社 Allied Market Research
出版年月 2024年10月

Virtual Humans Market : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

バーチャルヒューマン市場 : タイプ (アバター、自律型バーチャル ヒューマン)、業界別 (ゲームとエンターテイメント、教育、小売、ヘルスケア、自動車、IT と通信、BFSI、その他): 世界の機会分析と業界予測 2024-2033年
Virtual Humans Market By Type (Avatars, Autonomous Virtual Humans), By Industry Vertical (Gaming and Entertainment, Education, Retail, Healthcare, Automotive, IT and Telecommunications, BFSI, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

The global virtual humans market was valued at $43.3 billion in 2023 and is estimated to reach $1,827.65 billion by 2033, exhibiting a CAGR of 45.1% from 2024 to 2033.

世界のバーチャルヒューマン市場は、2023 年に 433 億ドルと評価され、2033 年までに 1 兆 8,276 億 5 千万ドルに達すると推定されており、2024 年から 2033 年にかけて 45.1% の CAGR を示します。

Virtual humans are a digital simulation of human beings, designed to replicate human appearance, behavior, and interaction through advanced technologies such as artificial intelligence (AI), 3D modeling, motion capture, and natural language processing (NLP). These digital beings can engage in realistic conversations, display emotional expressions, and react to stimuli, making them highly versatile for interactive applications. Virtual humans are popular in gaming, movies, and virtual reality (VR) environments. In addition, virtual humans are now expanded into various sectors including healthcare, education, and customer service. In healthcare, they are used for patient simulations or as therapeutic companions, while in education, they enhance learning experiences through interactive training. Furthermore, virtual humans serve as digital assistants in customer service, offering efficient and human-like support to users.

バーチャルヒューマンは、人間のデジタル シミュレーションであり、人工知能 (AI)、3D モデリング、モーションキャプチャ、自然言語処理 (NLP) などの高度なテクノロジーを通じて人間の外観、動作、相互作用を再現するように設計されています。これらのデジタル存在は、現実的な会話をしたり、感情表現を示したり、刺激に反応したりできるため、インタラクティブなアプリケーションに非常に多用途です。バーチャルヒューマンは、ゲーム、映画、仮想現実 (VR) 環境で人気があります。さらに、バーチャルヒューマンは現在、医療、教育、顧客サービスなどのさまざまな分野に拡大されています。医療分野では、患者のシミュレーションや治療のパートナーとして使用され、教育分野では、インタラクティブなトレーニングを通じて学習体験を強化します。さらに、バーチャルヒューマンは顧客サービスのデジタルアシスタントとして機能し、効率的かつ人間のようなサポートをユーザーに提供します。

バーチャルヒューマン市場の機会分析と業界予測 2024-2033年
Virtual Humans Market region

Virtual Humans Market Report Highlights

Aspects Details
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Market Size By 2033

USD 1.8 trillion

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Growth Rate

CAGR of 45.1%

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Forecast period

2023 – 2033

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Report Pages

322

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By Type
  • Avatars
    • Type
      • Interactive Digital Human Avatar
      • Non-Interactive Digital Human Avatar
  • Autonomous Virtual Humans
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By Industry Vertical
  • Education
  • Retail
  • Healthcare
  • Automotive
  • IT and Telecommunications
  • Gaming and Entertainment
  • BFSI
  • Others
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By Region
  • North America  (U.S., Canada)
  • Europe  (UK, Germany, France, Italy, Spain, Rest of Europe)
  • Asia-Pacific  (China, Japan, India, Australia, South Korea, Rest of Asia-Pacific)
  • LAMEA  (Latin America, Middle East, Africa)
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Key Market Players

DEXTER STUDIOS, Unity Technologies, Microsoft Corporation, Epic Games, Inc., UneeQ, Soul Machines, Inworld AI, Alibaba Group Holding Limited, Aww Inc., Meta Platforms, Inc.