出版社 | Allied Market Research |
出版年月 | 2024年10月 |
Virtual Humans Market : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033
The global virtual humans market was valued at $43.3 billion in 2023 and is estimated to reach $1,827.65 billion by 2033, exhibiting a CAGR of 45.1% from 2024 to 2033.
世界のバーチャルヒューマン市場は、2023 年に 433 億ドルと評価され、2033 年までに 1 兆 8,276 億 5 千万ドルに達すると推定されており、2024 年から 2033 年にかけて 45.1% の CAGR を示します。
Virtual humans are a digital simulation of human beings, designed to replicate human appearance, behavior, and interaction through advanced technologies such as artificial intelligence (AI), 3D modeling, motion capture, and natural language processing (NLP). These digital beings can engage in realistic conversations, display emotional expressions, and react to stimuli, making them highly versatile for interactive applications. Virtual humans are popular in gaming, movies, and virtual reality (VR) environments. In addition, virtual humans are now expanded into various sectors including healthcare, education, and customer service. In healthcare, they are used for patient simulations or as therapeutic companions, while in education, they enhance learning experiences through interactive training. Furthermore, virtual humans serve as digital assistants in customer service, offering efficient and human-like support to users.
バーチャルヒューマンは、人間のデジタル シミュレーションであり、人工知能 (AI)、3D モデリング、モーションキャプチャ、自然言語処理 (NLP) などの高度なテクノロジーを通じて人間の外観、動作、相互作用を再現するように設計されています。これらのデジタル存在は、現実的な会話をしたり、感情表現を示したり、刺激に反応したりできるため、インタラクティブなアプリケーションに非常に多用途です。バーチャルヒューマンは、ゲーム、映画、仮想現実 (VR) 環境で人気があります。さらに、バーチャルヒューマンは現在、医療、教育、顧客サービスなどのさまざまな分野に拡大されています。医療分野では、患者のシミュレーションや治療のパートナーとして使用され、教育分野では、インタラクティブなトレーニングを通じて学習体験を強化します。さらに、バーチャルヒューマンは顧客サービスのデジタルアシスタントとして機能し、効率的かつ人間のようなサポートをユーザーに提供します。

Virtual Humans Market Report Highlights
Aspects | Details |
Market Size By 2033
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USD 1.8 trillion |
Growth Rate
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CAGR of 45.1% |
Forecast period
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2023 – 2033 |
Report Pages
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322 |
By Type
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By Industry Vertical
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By Region
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Key Market Players
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DEXTER STUDIOS, Unity Technologies, Microsoft Corporation, Epic Games, Inc., UneeQ, Soul Machines, Inworld AI, Alibaba Group Holding Limited, Aww Inc., Meta Platforms, Inc. |